Trajectory Of The Teaching Of Humanities And Social Sciences In Undergraduate Nursing In The Period Between 1972 And 1994

Foreword

Authors

  • Aline Corrêa de Araújo
  • Maria Cristina Sanna

Keywords:

Nursing History, Curriculum, Education

Abstract

This is a historical documentary research aims to describe and analyze the changes in the teaching of the disciplines of humanities and social sciences, in undergraduate nursing education between 1972 and 1994. Use as primary sources written documents related to rules on higher education in nursing and will be used as secondary sources information from the literature commented on the matter. In the data analysis will be performed reading of sources, organizing the collection and storage in databases, then, would be held seeking to identify such categories of analysis to respond to the proposed objective

Downloads

Download data is not yet available.

References

Almeida, MCP de; Mishima, SM; Pereira, MJB; Palha, PF; Villa, TCS; Fortuna, CM; Matumoto, S. Enfermagem enquanto disciplina: que campo de conhecimento identifica a profissão? Rev. Bras. Enferm. 62(5): 748-752, set.-out. 2009.

Nunes, E.D. Ciências sociais em saúde: uma reflexão sobre sua história pg. 19 a 31-- Minayo, Maria Cecília de Souza (org). Criticas e atuantes: ciências sociais e humanas em saúde na América latina. Rio de Janeiro, ed. Fio cruz, 2005.

Santos, E.F.; Santos E.B.; Santana G.O.; Assis M.F.; Menese R.O. Legislação em enfermagem- atos normativos de exercício e do ensino de enfermagem. São Paulo: Atheneu, 1997.

Araujo, A.C.; Sanna. M.C. Ciências humanas e sociais na formação do enfermeiro brasileiro: um estudo bibliométrico. R. pesq.: cuid. fundam. online 2010. out/dez. 2(Ed. Supl.):636-640.

Pires, R.O.M.; Alencar, A. K. B.; Campos, E.R.H.; Oliveira, H.M. Potencialidades da Problematização Freireana no ensino de “Didática Em Enfermagem”. Cogitare Enferm. 2010 Abr/Jun; 15(2):308-13

Richardson, R.J. ,(et al). Pesquisa social : métodos e técnicas.3ª Ed. São Paulo: Atlas S.A. 1999

Published

2011-07-01

How to Cite

Araújo, A. C. de, & Sanna, M. C. (2011). Trajectory Of The Teaching Of Humanities And Social Sciences In Undergraduate Nursing In The Period Between 1972 And 1994: Foreword. História Da Enfermagem: Revista Eletrônica (HERE), 2(2), 179–182. Retrieved from https://periodicos.abennacional.org.br/here/article/view/247

Issue

Section

Previous note

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.