Nursing faculty of the rio de janeiro state university

70 years of its trajectory

Authors

  • Maria Regina Araujo Reicherte Pimentel
  • Maria Lelita Xavier

Keywords:

Editorial

Abstract

The present year of 2018 is special to the Nursing Faculty of the Rio de Janeiro State University (UERJ/ENF) for completing 70 years of existence. It is very important for everyone who is part of this story, because it brings moments of reflection that allow us to evaluate what we have been through these seven decades and what we have achieved until today. There are 70 years of struggles and victories for the formation and development of nurses and of nursing at Rio de Janeiro.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Lopes GT; Caldas NP; Lima TCS; Martingil IC. A vida e a obra de Zaíra Cintra Vidal. R. Bras. Enferm. 2001; 53(4):253-60. Disponível em: http://www.scielo.br/pdf/reben/v54n2/v54n2a11.pdf.

Moreira GBA; Martingil IC; Caldas NP; Lopes GT. As circunstâncias de implantação do internato de enfermagem na Faculdade de Enfermagem da UERJ. R Enferm UERJ. 2004; 12(2):140-5. Disponível em: http://www.facenf.uerj.br/v12n2/v12n2a03.pdf.

Mafra IF, Souza NVDO, Fernandes MC, Correia LM, Penna LHG. Projeto político-pedagógico: fragilidades e potencialidades vividas por docentes universitários de enfermagem. Rev. enferm. UERJ, 2013; 21(3):361-5. Disponível em: http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/enfermagemuerj/article/view/7524/5444.

Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Faculdade de Enfermagem. Projeto Político Pedagógico: apresentação da Faculdade de Enfermagem da UERJ. Rio de Janeiro: UERJ; 2006. Disponível em: http://www.facenf.uerj.br/index.php/graduacao/curriculo/concepcao-do-curso.

Published

2018-07-01

How to Cite

Pimentel, M. R. A. R., & Xavier, M. L. (2018). Nursing faculty of the rio de janeiro state university: 70 years of its trajectory. História Da Enfermagem: Revista Eletrônica (HERE), 9(2), 86–94. Retrieved from https://periodicos.abennacional.org.br/here/article/view/371

Issue

Section

Editorial